Bezpečnost
Unikátní systém EyeSight dokáže již v raném stádiu detekovat hrozící nebezpečí a následně zabránit kolizi, nebo alespoň minimalizovat škody. A jak je u Subaru zvykem, jde na to úplně jinak než konkurence.
Jak EyeSight funguje?
Systém EyeSight využívá dvojici kamer, které fungují podobně jako lidské oči. S jejich pomocí si neustále vytváří trojrozměrný model okolí, takže dokáže rozpoznat nejen vozidla, ale také chodce nebo cyklisty. A hlavně – přesně stanovit jejich vzdálenost, rychlost a směr pohybu.
Co všechno EyeSight dokáže?
Usnadní vyhýbací manévr
Asistent řízení před kolizí Pre-Collision Steering Assist usnadní vyhýbací manévr řidiči, který se snaží vyhnout překážce.
Zvýší brzdnou sílu
Pokud v krizové situaci řidič brzdí nedostatečně, systém Pre-collision Braking dokáže automaticky zvýšit brzdnou sílu.
Automaticky brzdí nebo i zcela zastaví
Pokud řidič nereaguje na překážku ani na výstražný signál, EyeSight dokáže automaticky brzdit nebo i zcela zastavit, pokud je to možné.
Upozorní na samovolné vyjetí z pruhu
Asistent pro jízdu v pruzích a varování před sjetím ze silnice upozorní řidiče pomocí světelných a akustických signálů na samovolné vyjetí z pruhu.
Omezí rozjetí do překážky
Pokud si řidič splete plynový pedál s brzdou, případně omylem špatně zařadí, takže by hrozilo rozjetí do překážky před vozem, omezí EyeSight výkon motoru a vyšle varovný signál.
Už při návrhu vozů Subaru je bezpečnost klíčovým faktorem, který se promítá do samotné konstrukce všech dílů. Stejně tak i každý komponent v kabině byl navrhován s ohledem na bezpečnost a je vyroben z materiálů, které při kontaktu s lidským tělem šetrně tlumí rázy.
Koncepce, která nemá konkurenci
Mezi všemi automobilkami světa je Subaru unikátní tím, že již desítky let zdokonaluje koncepci Symmetrical AWD s plochými motory. Pohon všech kol Subaru je a symetrický jako motýlí křídla, jeho váha je tedy dokonale rozložena.
Všechna Subaru mají navíc ploché motory boxer, které jsou nízké a kompaktní. Výsledkem je velice nízké těžiště všech vozů Subaru a ideální rozložení hmotnosti. To přináší nadprůměrnou stabilitu a ovladatelnost na každém povrchu.
Podívejte se, čím vším vás vozy Subaru chrání
Pohonný systém v jediné nízko uložené linii umožňuje, aby byl motor v případě kolize odkloněn pod podlahu vozu. To je mnohem bezpečnější ve srovnání s běžnými motory, jejichž převodovky a další části bývají vtlačovány do kabiny.
Tvar karoserie, velká okna i zrcátka umožňují neomezený a přímý výhled z vozu. Navrhujeme jen taková auta, ze kterých je dobře vidět.
Vozy Subaru se pyšní extrémně tuhou karoserií a množstvím prvků absorbujících nárazovou energii. Prstencové výztuže karoserie společně se zesílenými bočními výztuhami chrání centrální kabinu před nárazy z jakéhokoliv směru.
Všechny vozy Subaru jsou vybaveny automaticky zatahovanými pedály, které při nehodě snižují riziko poranění nohou.
Vylepšená konstrukce sedaček snižuje únavu z jízdy díky uvolněné pozici, tlumení otřesů a pevnému vedení. Zároveň umožňuje najít optimální pozici za volantem, která je klíčová pro správné vnímání vozu.
Aktivní hlavové opěrky výrazně snižují nebezpečí poranění krční páteře zejména při nárazu zezadu. Sedačky účinně absorbují energii přenášenou na těla pasažérů.
Speciální boční a hlavové airbagy poskytují velkou chráněnou plochu a jsou účinné u cestujících různého vzrůstu i v různých polohách.
Prvotřídní ergonomie interiéru s velkými ovladači umožňuje ovládat vůz intuitivně a soustředit se na vozovku. Ovládání řady funkcí je umístěno přímo na volantu.
Jestliže řidič sešlápne omylem současně brzdový i plynový pedál, omezí systém Brake Override výkon motoru a dá přednost brzdě. Tato funkce účinně předchází nehodám způsobeným sešlápnutím nesprávného pedál
Myslíme i na druhé. Nízký plochý motor ponechává velkou deformační zónu pro případ střetu s chodcem a speciální konstrukce přední části snižuje hrozbu poranění nohou. Také stěrače se při nárazu uvolní, aby nikoho neporanily.
Výborné jízdní vlastnosti jsou základem pro to, aby jakékoliv auto mohlo být opravdu bezpečné. Díky nim lze totiž většině nebezpečných situací předejít, nebo je účinně řešit. Subaru platí za značku pro nadšené řidiče, kteří si jízdu užívají. Právě díky tomu však jde také o vozy mimořádně bezpečné.
Recept na skvělé jízdní vlastnosti Subaru
Horizontálně uložené ploché motory boxer
Vynikají kultivovaností, lehkostí a nízkým těžištěm. Tím eliminují setrvačné síly a přispívají k větší obratnosti a snadnému ovládání.
Upozorní na samovolné vyjetí z pruhu
Zajišťuje vynikající trakci a ideální rozložení hmotnosti. Výsledkem jsou precizní jízdní vlastnosti a rychlé reakce na pokyny řidiče.
Velmi tuhá karoserie
Zajišťuje, že vozy Subaru netrpí vibracemi a kroucením při přejíždění nerovností a v zatáčkách. Naopak poskytují věrnou odezvu a jisté jízdní vlastnosti.
Systémy zavěšení kol Subaru
Umožňují lépe kopírovat povrch vozovky, vyhlazovat nerovnosti a tlumit nárazy. Díky tomu jde o vozy mimořádně pohodlné a současně skvěle ovladatelné.
Chytří pomocníci
Ovladatelnosti a bezpečnému chování za všech podmínek pomáhá také propracovaná elektronika. Celá řada bezpečnostních systémů neustále vyhodnocuje všechny parametry vozu a podle potřeby pomáhá se zatáčením, brzděním či přenosem výkonu.
Vehicle Dynamics Control (VDC)
Je stabilizační systém, který zabraňuje smyku. Včas rozpozná ztrátu stability díky nepřetržitému monitorování úhlu natočení volantu, otáček motoru, zařazeného rychlostního stupně nebo polohy brzdového pedálu. VDC také zlepšuje reakce na pokyny řidiče přibržďováním vnitřního kola v zatáčce.
Traction Control
Stará se o hladký přenos výkonu na silnici a zajišťuje konstantní zrychlení i na kluzkých vozovkách. Počítač neustále vyhodnocuje, zda jsou pneumatiky v pevném kontaktu s vozovkou, a případně přibrzdí kolo, které se začne protáčet.
Electric Brake-force Distribution (EBD)
Je systém pro bezpečnou distribucí brzdové síly. Ve spolupráci se systémem ABS optimálně rozděluje brzdové síly mezi zadní a přední kola podle aktuálních jízdních podmínek. Tím pomáhá předcházet nebezpečným situacím a zvyšuje účinnost brzd.
Asistent pro rozjezd v kopcích
Pomáhá řidiči k plynulému rozjezdu do svahu. Tlak na brzdu je udržován ještě krátce po puštění brzdového pedálu, čímž se zabrání sjíždění vozu dozadu při přemístění nohy na plynový pedál.
X-Mode
Je režim určený primárně do terénu a komplikovaných jízdních podmínek. Využívá jednotlivé systémy vozu tak, aby i na velice kluzkém a náročném povrchu zajistil přenos výkonu a pohyb vpřed. Slouží také k bezpečnému sjíždění prudkých kopců